• Το καλάθι αγορών είναι άδειο!

Γρήγορα μενού με...νου

Πρωινά-σνακ & πλήρη γεύματα στα γρήγορα

Θυμόμαστε να πίνουμε σε όλη την διάρκεια της ημέρας νερό κατά προτίμηση εμφιαλωμένο ή φίλτρου 6-8 ποτήρια.

 - Αλκοόλ αν καταναλώνεται κι εφόσον δεν συντρέχει λόγος διακοπής του  εβδομαδιαία κατανάλωση έως 3-5 μεζούρες. Προσοχή όταν υπάρχει δυσανεξία ή ανάπτυξη μυκήτων πχ Candida αποφεύγουμε την μπύρα.

 - Γενικά φροντίζουμε να εναλλάσσουμε τα φαγητά μας ώστε να μην τρώμε κάθε μέρα τα ίδια.

 - Δεν παραλείπουμε τα γεύματά μας & δεν ξεχνάμε την πρωτεΐνη σε καθένα από αυτά : πρωινό, σνακ, μεσημεριανό, σνακ, βραδινό

- Τα όσπρια εμπεριέχουν πρωτεΐνη, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μπορούν να την αντικαταστήσουν πλήρως.

Αν έχουν διαπιστωθεί τροφικές δυσανεξίες θα χρειαστεί να γίνουν αλλαγές κατά περίπτωση

Εικ.1 Μεζούρες Αλκοόλ

Αμυγδαλοβούτυρο & ταχίνι

Βάζουμε το βράδυ να μουλιάσουν 4 κουταλιές αμύγδαλα. Το πρωί τα αλέθουμε στο μιξεράκι με ½ κουταλάκι κανέλα. Αλείφουμε 2 φρυγανιές (Ελιτ ‘Για μένα’ ) ή 1 φέτα πολύσπορο ψωμί ‘η καλαμποκίσιο (μπομπότα) αν έχει ο φούρνος με βούτυρο φρέσκο αγελαδινό ή πρόβειο και από πάνω αλείφουμε την ½ πάστα αμυγδάλου που φτιάξαμε. Χρόνος: 5 λεπτά -Την άλλη μισή πάστα την βάζουμε στο ψυγείο για την επόμενη μέρα ή για το απόγευμα μαζί με ένα φρούτο. Αυτό αποτελεί φυσικό αμυγδαλοβούτυρο αν δεν το φτιάχνουμε συχνά υπάρχει στα καταστήματα με βιολογικά προιόντα έτοιμο, προσοχή χωρίς πρόσθετη ζάχαρη.

Επίσης το φυσικό χωρίς προσμίξεις ταχίνι σε 1 ρυζογκοφρέτα (σουπερ μάρκετ) ή 2 φρυγανιές ή 1 φέτα όσο η παλάμη σου σε μήκος και σε πάχος ή πολύσπορο ψωμί ή 2-3 κρίθινες μπουκίτσες.

Αυγό προτιμάμε τα βιολογικά

  • Βράζουμε το βράδυ στο κατσαρολάκι 5-7 αυγά και τα βράζουμε για 10λεπτά από την ώρα που θα κοχλάσει το νερό. Αφού κρυώσουν τα βάζουμε στο ψυγείο και τα έχουμε σαν μια πολύ καλής μορφής πρωτεΐνη είτε για πρωινό, σνακ ή συμπληρωματικό γευμάτων όταν δεν περιέχουν αρκετή πρωτεΐνη παράδειγμα γρήγορου γεύματος:
  • 1 φλιτζάνι τσαγιού καστανό μπασμάτι (βράσιμο περίπου 15λεπτά) ακόμη ωραιότερο με βραστά λαχανικά σαλάτα της αρεσκείας σας (δείτε πιο κάτω) με 2 κουταλιές ελαιόλαδο στο τέλος του βρασμού, συνδυάζεται ωραία με σαλάτα και 1 αυγό

  • 1 τοστ με ψωμί σε φέτες ολικής άλεσης με επάλειψη ½ κουταλάκι φρέσκο βούτυρο- ζαμπόν ή γαλοπούλα  βραστά - τυρί (κατά προτίμηση κατσικίσιο ή μοτσαρέλα –μαρούλι, ντομάτα και 1 αυγό.
  • 2 αυγά + 1 ντομάτα σε χοντρές ροδέλες όλα στο αντικολλητικό με λίγο ελαιόλαδο σε μέτρια φωτιά μέχρι οι ροδέλες να πάρουν χρώμα και τα αυγά να μείνουν ζουμερά, να μην στεγνώσουν και ψηθούν υπερβολικά. Χρόνος: 7-10 λεπτά. Αν θέλουμε τρώμε και 1/2 φέτα πολύσπορο (βλέπουμε τους σπόρους και τις φυτικές ίνες κι όχι απλά σκούρο χρώμα).

 

Φυσικοί ξηροί καρποί & φρούτα

Φυσικοί ξηροί καρποί 10 αμύγδαλα, 2-3 καρύδια, 2 κουταλιές σούπας ψίχα ηλιόσποροι και κολοκυθόσποροι, 10 φιστίκια Αιγίνης  με 1 μήλο ή 1 πορτοκάλι ή 1 φλιτζάνι κεράσια ή φράουλες ή 2-3 βερίκοκα.

Σαλάτα

1 πιάτο βαθύ σαλάτα με:

πολύχρωμα μαρούλια, κρεμμυδάκι, άνηθο

ή με κόκκινο –άσπρο λάχανο- καρότο τριμμένο, σέλινο ψιλοκομμένο

ή χωριάτική με1 κομμάτι φέτα μέγεθος σπιρτόκουτο,

γενικά τις σαλάτες προτιμάμε να τις περιχύνουμε με 2-3 κουταλιές ελαιόλαδο χτυπημένο με λίγο λεμόνι. Καλό θα είναι επίσης να ρίξετε από πάνω κι όποιο αρωματικό βότανο της αρεσκείας σας πχ ρίγανη, βασιλικό, θυμάρι, άνηθο, μαϊντανό, σέλινο, μην ξεχάσετε κρεμμυδάκι ή σκόρδο εκτός από άρωμα και γεύση προστατεύουν και θωρακίζουν την υγεία μας.

Αν θέλετε να φτιάξετε σαλάτα Καίσαρα είναι πολύ νόστιμη και θρεπτική επιλογή γιατί συνδυάζει πρωτεΐνη, καλά λιπαρά, φυτικές ίνες κι αντιοξειδωτικά (κοτόπουλο στο γκριλ-τυρί παρμεζάνα-αυγό-μαρούλια) προσοχή όμως μην πέσετε στην παγίδα του ντρέσσιννκ με μαγιονέζα ή κρέμα γάλακτος ή κάτι έτοιμο και άρα επεξεργασμένο με χημικά πρόσθετα γεύσης ή συντηρητικά. Προτιμείστε την Βινεγκρέ δηλαδή χτυπημένο ελαιόλαδο-λεμόνι ή αν οπωσδήποτε θέλετε ξύδι προτιμείστε το βαλσαμικό αλλά τσιγκούνικα!

Ψάρι

Φιλέτο ψάρι κατεψυγμένο (όχι πανε) κατευθείαν στο αντικολλητικό με λίγο νεράκι να βράσει σε μέτρια φωτιά συνήθως 10  λεπτά είναι αρκετά και στο τέλος ρίχνουμε ελαιόλαδο και το τηγανίζουμε ελαφρά για 3-4 λεπτά κάθε πλευρά. Πολύ νόστιμο και γρήγορο. Μαζί με 1 πιάτο βαθύ φρέσκια σαλάτα.

 

Πανδαισία

Πατάτες & κολοκύθια σε κομμάτια αλατίζουμε ελαφρά και τις βράζουμε με λίγο νερό προσέχουμε να μην σκεπαστούν από αυτό και χάσουν όλα τους τα θρεπτικά. Όταν έχει εξατμισθεί προσθέτουμε ελαιόλαδο να γεμίσει καλά ο πάτος και ρίχνουμε ψιλοκομμένο σκόρδο τα ψήνουμε 3-4 λεπτά τα γυρνάμε άλλα 2-3 λεπτά σε μέτρια φωτιά. Σερβίρουμε στο πιάτο μας, κόβουμε ντομάτα, κρεμμύδι ροδέλες λεπτές, λίγες ελιές αν έχουμε και 1-2 κουταλιές φασόλια κόκκινα έτοιμα σε κονσέρβα αφού τα ξεπλύνουμε ή καλαμπόκι και πασπαλίζουμε με ρίγανη ½ κουταλάκι. Ρίχνουμε αν χρειαστεί ελαιόλαδο και λίγο λεμόνι. Αν έχουμε και αυγό βραστό συμπληρώσαμε ένα πλήρες γεύμα. Ακόμη καλύτερα αν συνοδεύεται κι από φρέσκια σαλάτα.

Κρεατικά & λαχανικά στα γρήγορα

  • Έχουμε χοιρινές μπριζόλες ή φιλέτα μοσχάρι ή κοτόπουλο στον καταψύκτη πακέτα των 2 τεμαχίων . Όποτε χρειαστεί τα βγάζουμε το πρωί τα αφήνουμε να ξεπαγώσουν στο νεροχύτη μας και το μεσημέρι ή το απόγευμα είναι έτοιμες για μαγείρεμα. Εύκολα στο γκριλ ή στο αντικολλητικό με λίγο ελαιόλαδο στον πάτο για να μην μας κολλήσουν. Ψήνουμε μέχρι να μαλακώσει το κρέας και ρίχνουμε λίγο λάδι είτε είναι στο γκριλ είτε στο αντικολλητικό, λίγη ρίγανη και αλατίζουμε ελαφρά. Συνδυασμός με μια μεγάλη σαλάτα φρέσκια ή βραστή. ---Βραστή σαλάτα στα γρήγορα:

1) μπουκέτα μπρόκολο-κουνουπίδι-καρότα Μπάρμπα Στάθης τα βράζουμε με πολύ λίγο νερό στο κατσαρολάκι για περίπου 7λεπτά να μην μαλακώσουν πάρα πολύ και χάσουν τα θρεπτικά τους. Σερβίρουμε στο πιάτο μας με ελαιόλαδο και λεμόνι.

2) αρακάς-καρότο-καλαμπόκι-πιπεριά ψιλοκομμένα (Μπάρμπα Στάθης) με τον ίδιο τρόπο όπως επάνω.

  • Σνιτσελάκια μπουκίτσες κοτόπουλου χωρίς συντηρητικά (ΚΡΕΤΑ ΦΑΡΜ) ή φιλέτο κοτόπουλο (Βο Φροστ ή άλλο) στο αντικολλητικό με επάλειψη ελαιόλαδου σε μέτρια φωτιά ή στο γκριλ μέχρι να ροδίσουν. Θυμόμαστε και μια πλούσια σαλάτα, πολύχρωμη.

e-Books

Σεμινάρια Workshops

Συνεδρίες

To Nutritional Therapy μπορεί να βοηθήσει