• Το καλάθι αγορών είναι άδειο!

Πρόβλημα σακχάρου, φανερό ή κρυφό;

Έτσι απλά… από την απορρύθμιση του σακχάρου έως τους διάφορους τύπους διαβήτη & άλλες διαταραχές υγείας

 

O ρόλος της διατροφικής θεραπείας στην ρύθμιση του σακχάρου του αίματος

O Γλυκαιμικός Δείκτης των τροφών δείχνει με έναν αριθμό την άνοδο του σακχάρου του αίματος μετά την κατανάλωση του συγκεκριμένου τροφίμου. Δείτε σχηματικά το Επιθυμητό (ομαλή διακύμανση) και το Ανεπιθύμητο (απότομες διακυμάνσεις) των διακυμάνσεων του σακχάρου ανάλογα με τον γλυκαιμικό δείκτη των τροφών που καταναλώνονται μέσα στην ημέρα :

Έλεγχος του σακχάρου& επιπτώσεων με την διατροφή &τα συμπληρώματα διατροφής

  • Αυξάνουμε την κατανάλωση φυτικών ινών ιδιαίτερα τις διαλυτές όπως όσπρια, φυσικοί ξηροί καρποί & σπόροι, μήλα, αχλάδια, τα περισσότερα λαχανικά, ψύλλιοκι άλλα διατροφικά συμπληρώματα φυτικών ινών κι έτσι ομαλοποιούμε την καμπύλη στο παραπάνω κόκκινο σχήμα.
  • Καταναλώνουμε τα σωστά λιπαρά Ω3, Ω6 όπως ελαιόλαδο, ψάρια, ξηρούς καρπούς & σπόρους κι αποφεύγουμε τα κορεσμένα όπως λιπαρά κρεατικά, κρέμα γάλακτος, ντρέσσινκ , μαργαρίνες κλπ προκειμένου να διατηρήσουμε τις κυτταρικές μας μεμβράνες σε καλή κατάσταση μιας κι εκεί εδράζονται οι υποδοχείς της ινσουλίνης.
  • Καταναλώνουμε τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά όπως βιταμίνη C, E, καροτένια, Σελήνιο πχ φρούτα και λαχανικά όλων των χρωμάτων προκειμένου να προστατέψουμε τα κύτταρά μας από την οξείδωση, την γήρανση και κατά συνέπεια την απορύθμιση του σακχάρου. Όταν το σάκχαρο είναι ψηλά τότε απαιτείται  έξτρα βιταμίνη C και γιατί δεν απορροφάται εύκολα από τα κύτταρα αλλά και γιατί προστατεύει τις πολύτιμες για τον οργανισμό μας πρωτεΐνες από την γλυκοζυλίωση δηλαδή το ζαχάριασμα άρα την αχρήστευση τους! Το ίδιο ισχύει για την βιταμίνη Ε που προστατεύει τα αγγεία , τα νεύρα, την λειτουργία των νεφρών αλλά και συμβάλλει στην παραγωγή κι άλλων σημαντικών αντιοξειδωτικών όπως η γλουταθειόνη.  Νεότερες έρευνες αναδεικνύουν και το σπουδαίο ρόλο του Α-λιποϊκού οξέος ενός από τα τελειότερα αντιοξειδωτικά.
  • Φροντίζουμε να αυξήσουμε την βιταμίνη Β3 η οποία είναι σημαντικό μέρος των περισσότερων ενζύμων που συμμετέχουν στην παραγωγή ενέργειας, τον μεταβολισμό των λιπών, της χοληστερόλης, των υδατανθράκων, και πολλών ορμονών μας όπως των γενετήσιων, της αδρεναλίνης, της κορτιζόλης. Επίσης έχει αντιοξειδωτική δράση και ρυθμίζει την λειτουργία του ανοσοποιητικού. Το ίδιο κάνουμε και με την Β6 που συμβάλλει στην ρύθμιση του σακχάρου.
  • Το Χρώμιο είναι ένα από τα πολύ σημαντικά στοιχεία που εργάζεται μαζί με την ινσουλίνη για την διοχέτευση του σακχάρου από το αίμα στα κύτταρά μας προς χρήση καθώς και βελτιώνει τα επίπεδα της HDL χοληστερόλης , χαμηλώνει την LDL και τα τριγλυκερίδια. Το πικολινικό και το πολυνικοτινικό Χρώμιο είναι από τις καλύτερες μορφές.
  • Βάζουμε στην διατροφή μας περισσότερα από τα μέταλλα Μαγνήσιο, Μαγγάνιο, Ψευδάργυρο που στις περιπτώσεις υψηλού σακχάρου είναι σε χαμηλά επίπεδα. Συνεργάζονται για την ρύθμισή του και συμμετέχουν σε πλήθος οργανικών λειτουργιών όπως του θυρεοειδή, καρδιάς, ανοσοποιητικού, αναπαραγωγικού συστήματοςμεταξύ άλλων. Τροφές όπως ξηροί καρποί και σπόροι, τα ολικής άλεσης, τα όσπρια, τα πράσινα λαχανικά τα εμπεριέχουν.
  • Η αύξηση των φλαβονοειδών και της κερκετίνης όπως για παράδειγμα το bilberry, hawthorne, πράσινο τσάι, μαϊντανός, εσπεριδοειδή φαίνεται να συμβάλλουν στην ρύθμιση του σακχάρου, στην προστασία των αγγείων και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας.
  • Τα μούρα, τα φύκη, το ξανθανικό κόμμι, το ινδικό φυτό gymnema sylvestre, το Panax ginseng, οι σπόροι του μάραθου, τα σκόρδα και τα κρεμμύδια λέγεται από επιστημονικές έρευνες ότι συμβάλλουν στην ρύθμιση του σακχάρου.

 

 

 

e-Books

Σεμινάρια Workshops

Συνεδρίες