• Το καλάθι αγορών είναι άδειο!

Έχετε ενέργεια;

Πολλοί γιατροί αναφέρουν ότι  δυο στους  πέντε ασθενείς τους παραπονιούνται για έλλειψη ενέργειας και συχνά ακούνε ‘είμαι συνέχεια κουρασμένη/ος’ ή ‘δεν έχω κουράγια’. Είναι συνηθισμένο πλέον πολλοί  άνθρωποι να σηκώνονται με το ζόρι από το κρεβάτι τους το πρωί, να κρατιούνται με το ζόρι στην θέση τους στην δουλειά το μεσημέρι και να ‘βουτάνε’ στον καναπέ το απόγευμα μπροστά στην τηλεόραση μ’ ένα πιάτο μάλλον έτοιμο φαγητό. Αρκετοί περιμένουν το σαββατοκύριακο για να ευχαριστηθούν ύπνο αντί για εκδρομή στην φύση…

 Το άγχος και ο φόρτος εργασιών μπορεί να συμβάλλουν σημαντικά στην εξάντλησή μας. «όταν είμαστε την μεγαλύτερη διάρκεια της ημέρας αγχωμένοι τότε είναι φυσικό να αισθανόμαστε εξαντλημένοι στο τέλος της ημέρας. Είναι και φυσιολογικό δηλαδή οργανικό μιας και το άγχος ενεργοποιεί τα επινεφρίδιά μας να παράγουν τις ορμόνες στρες όπως είναι η αδρεναλίνη και η κορτιζόλη και κάποια στιγμή που τα επινεφρίδιά μας υπερφορτώνονται αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση της κούρασης…

Το ξέρατε ή το φαντάζεστε τουλάχιστον  ότι με την κατάλληλη διατροφή μπορούμε να ‘κερδίσουμε’ την ενέργειά μας ξανά; Ηρεμήστε, χαμηλώστε λίγο τους ρυθμούς σας …Προσέξτε και τις συνήθειές σας για κατανάλωση αλκοόλ, καφέ, αναψυκτικών, τροφών με ζάχαρη όπως γλυκισμάτων και επεξεργασμένων τροφών, σαλτσών και γενικά διεγερτικών ουσιών που ενώ στην αρχή σας τονώνουν ελαφρά και αισθάνεστε ενέργεια αλλά λίγο μετά ξεφουσκώνετε και πάλι νοιώθετε άδειοι… Αυτό είναι και το τίμημα που θα πληρώσετε στους ‘δανειστές ενέργειας’ ή καλύτερα τοκογλύφους να τους πω;

ΑΙΤΙΕΣ ΧΑΜΗΛΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

ΤΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ

 

 

Μη ισορροπημένα επίπεδα διατροφικής πρωτεΐνης, υδατανθράκων, λιπαρών

Οι γενικοί κανόνες λένε: 55% Υδατ/κες κυρίως ολικής άλεσης-15%Πρωτεινη, 30%Λιπαρά

 

 

Ανισορροπία του σακχάρου του αίματος

Αποφύγετε τροφές όπως επεξεργασμένα δημητριακά, ζαχαρώδη, έτοιμες σάλτσες, αναψυκτικά. Αυξήστε την κατανάλωση πρωτεΐνης όπως άπαχο κρέας, ψάρι, αυγά, όσπρια, ξηρούς καρπούς άψητους κι ανάλατους    

 

 

Πολυφαγία ή ολιγοφαγία

Παν μέτρον άριστον

 

 

Έλλειψη βιταμινών και στοιχείων

Καταναλώνετε φρούτα, λαχανικά, φυσικούς ξηρούς καρπούς πλούσια σε ίνες, βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία

                            

 

 

 

Φτωχή πέψη, αφομοίωση, δυσκοιλιότητα

 

Φροντίστε την υγεία του γαστρεντερικού σας συστήματος ελέγξτε για εντερικές διαρροές, δυσβίωση του εντέρου, έλλειψη πεπτικών ενζύμων, τροφικές αλλεργίες/δυσανεξίες. Η δυσκοιλιότητα μπορεί να προκαλέσει σοβαρή έλλειψη ενέργειας   

 

 

Άγχος & αγχογόνοι παράγοντες όπως ισχυρό τραύμα, χρόνιες φλεγμονές, μολύνσεις, ιώσεις κλπ

 

●ΑΓΧΟΣ –ΚΟΥΡΑΣΗ οι δυο όψεις του σημερινού τρόπου ζωής μας●

Αναζητείστε τεχνικές ανακούφισης όπως yoga,personal coaching, ελαφρά καθημερινή γυμναστική, μουσική, χορός ότι σας ανακουφίζει. Όταν το ανοσοποιητικό μας μάχεται διάφορες μολύνσεις καταναλώνει ενέργεια με αποτέλεσμα να αισθανόμαστε περισσότερο κουρασμένοι από το φυσιολογικό μας. Φλεγμονές: Γνωρίστε τι συμβαίνει στο σώμα σας και γιατί (δείτε Ανοσοποιητικό φρουρός ή εχθρός)

 

 

Υπέρμετρη έκθεση σε τοξίνες

Ξεφορτωθείτε όσο το δυνατόν περισσότερες όπως αφαιρώντας με προσοχή τυχόν υδραργυρικά σφραγίσματα, ελαττώστε την έκθεσή σας σε πηγές ακτινοβολίας όπως ηλεκτρονικές συσκευές σε καυσαέρια σε καλλυντικά σε απορρυπαντικά, σε χημικά & πρόσθετα τροφών κλπ 

Πίνετε τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό καθημερινά βοηθάνε το αποτοξινωτικό μας μηχανισμό να κινηθεί. Προσοχή στις μολύνσεις του εντέρου όπως η candidaπου η ίδια εκλύει τοξίνες

 

 

Κατανάλωση διεγερτικών όπως καφεΐνη, αλκοόλ, νικοτίνη, ουσίες

Ελαττώστε σταδιακά με σκοπό την απαλλαγή σας από αυτά

 

 

Αλλεργίες

Περιβαλλοντικές ή τροφικές διαταράζουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα με αποτέλεσμα ο οργανισμός μας να βρίσκεται σε συνεχή μάχη και να καταναλώνει ενέργεια μέχρι αυτή να εκλείψει

 

 

Ορμονική ανισορροπία

Οποιαδήποτε ορμόνη μας όπως οι ορμόνες στρες ή τα οιστρογόνα μας ανισορροπήσουν ή και ακόμη ένας ‘τεμπέλης’ θυρεοειδής εμφανιστεί πολύ πιθανόν να αισθανθούμε κουρασμένοι και ληθαργικοί 

 

 

Έλλειψη ύπνου

Χρειάζεται να αναφερθεί κάτι που δεν το ξέρετε ήδη σ’ αυτήν την περίπτωση;

 

Η χαμηλή περιεκτικότητα των εδαφών σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως για παράδειγμα Σεληνίου, Σιδήρου, Ψευδαργύρου, Μαγνησίου, λόγω της υπερεκμετάλλευσης της γεωργικής γης δεν επιτρέπει στον οργανισμό μας να πάρει από τις τροφές του αυτά τα πολύτιμα για την υγεία στοιχεία. Η έλλειψή τους μπορεί να προκαλεί έλλειψη ενέργειας, διαταραχές της πνευματικής και ψυχικής μας υγείας, του ύπνου, συχνές μολύνσεις μεταξύ άλλων. Μπορεί επίσης να προκαλέσει λανθάνοντα ή αλλιώς ‘κρυφό’ υποθυρεοειδισμό ο οποίος δεν ανιχνεύεται με τα γνωστά διαγνωστικά τεστ εύκολα ωστόσο όμως εμφανίζονται αρκετά καθαρά τα συμπτώματα αυτής της δυσλειτουργίας  μας ταλαιπωρούν και στην κυριολεξία μας κουράζουν!Οι κατάλληλες κατά περίπτωση αλλαγές στις διατροφικές μας συνήθειες και τα φυσικά κατά το δυνατόν συμπληρώματα διατροφής μπορεί να συμβάλλουν σημαντικά στην επαναφόρτιση των ‘μπαταριών’ μας .

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Blair S et al. 2001. Active Living Every Day

Ian Marber 2005. The Food Doctor Everyday Diet Dorling Kinsley

Rayman P., 2000. The Importance of Selenium to Human Health.

Hawkes W., Keim Ν., 2003. Dietary Selenium Intake Modulates Thyroid Hormone and Energy Metabolism in Men.

 

e-Books

Σεμινάρια Workshops

Συνεδρίες